Breakit och Berghs lanserar utbildning

2016-10-17 11:13 Amanda Törner  
F v: Olle Aronsson, Breakit, Johan Svensson, Berghs, Suzan Hourieh, Berghs, Mathias Westphal, Berghs. Foto: Från breakit.se

Breakit och Berghs vill med initiativet Growth Academy lära ut de metoder som framgångsrika techbolag använder.

Tillsammans med Berghs lanserar nu Breakit utbildningsprogrammet Growth Academy.

Tanken med initiativet är att alla som jobbar med marknadsföring och innovation ska få chansen att lära sig de metoder som framgångsrika techbolag använder.

– Startups som är vana vid att arbeta datadrivet och snabbfotat har ett stort försprång jämfört med företag som jobbar mer traditionellt med marknadsföring. Samtidigt kan startupindustrin, med sina begrepp som growth hacking och rapid prototyping, vara lite av en sluten värld. Vi vill ge fler möjligheten att lära sig moderna metoder för tillväxt, säger Breakits medgrundare Olle Aronsson till den egna sajten.

Berghs och Breakit har tillsammans tagit fram innehållet till kurserna, och delar på intäkterna från samarbetet.

– Digitaliseringen driver på behovet av en ökad förändringstakt hos företagen. Det innebär att personalen måste lära sig att snabbt utveckla nya produkter och att arbeta med datadriven marknadsföring som är fokuserad på att driva tillväxt. Vi vill ge företagen de verktyg som behövs i en digital värld", säger Mathias Westphal, programansvarig på Berghs, till Breakit.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt