Så lanseras Sydsvenskans betalvägg

2013-02-04 09:29 Dante Thomsen  

Med sin nya betalvägg vill Sydsvenskan digitalisera sin relation till prenumeranterna. Nu släpps priserna för tidningens tre olika prenumerationserbjudanden.

Dagens Media har tidigare berättat om Sydsvenskans betalvägg, som av tidningens politiska redaktör Heidi Avellan kallats för ett "betaldraperi".

Sedan tidigare står det klart att "Mellan"-paketet, där allt webbmaterial ingår, kostar 149 kronor i månaden. Nu lanserar Sydsvenskan även priserna för "Lilla" paketet, som kostar 28 kronor i månaden, "Stora helg"-paketet som kostar 182 kronor i månaden samt "Stora 7 dagar"-paketet som kostar 265 kronor.

Medan de stora paketen ger tillgång till bland annat papperstidningen, e-tidningen och appen ger "Mellan"- och "Lilla"-paketen tillgång till allt material på sydsvenskan.se. Med "Lilla Sydsvenskan" får läsaren däremot ingen e-tidning.

– Precis som andra medieföretag vill vi ha betalt för vår journalistik. Vi har valt den så kallade frekvensmodellen på webben. Då är vår sajt fortfarande öppen för alla, men om man vill ha tillgång till fler än 20 artiklar per månad får man betala, säger Sydsvenskans vd Lars Dahmén i ett pressmeddelande.

Betalväggen lanseras med kampanjen "Hej Prenumerant!", som går ut på att berätta att "allt är som vanligt" för tidningens prenumeranter.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>