Metro Mode får ny organisation – Hannah Sjöström lämnar

2016-02-25 11:48 Johanna Holmgren  

Efter drygt ett och ett halvt år väljer publishern Hannah Sjöström att lämna Metro Mode. In kommer istället två ersättare, Elina Malm och Kia Agerhem. "Nu ska jag fokusera på egna projekt", säger Hannah Sjöström till Dagens Media.

När Hannah Sjöström tog jobbet på Metro Mode var ambitionen att stanna tills hon lyckats få produkten på fötterna igen.

Hon satte en digital innehållsstrategi, anställde flera bloggare samt skapade en ny redaktionell organisation.

– Jag är ganska trött så nu ska unna mig lite ledighet. Men eftersom det är en stor efterfrågan på digitala konsulter så har jag en känsla av att jag inte kommer vara ledig alltför länge, säger Hannah Sjöström.

En av hennes rekryteringar till Metro Mode var Elina Malm. Hon kommer nu ta över Hannah Sjöströms ansvar för innehåll, trafik och bloggar medan Metros marknadschef Kia Agerhem blir ny affärsområdesansvarig.

– Sen har vi anställt två nya webbjournalister, Lisa Dahlgren och Cassandra Lundgren. Fler rekryteringar kommer senare i vår, säger Hannah Sjöström.

Hannah Sjöström berättar att styrelsen bett henne att stanna längre, men att hon inte ser sig själv som en "förvaltartyp".

Därför väljer hon att lämna Metro och för att istället sätta upp en ny digital start-up tillsammans med sina gamla kollegor från contentbyrån Spoon, Peter Mohlin, Christofer Fager och Anneli Stenling.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>