Klick blir första Ipad-prenumerationen

2011-05-09 14:56 Kristin Djerf  

Aftonbladet blir först i Sverige med Apples nya prenumerationstjänst för Ipad. Klick är först, men fler prenumerationer är på gång.

På pappret förlitar sig Aftonbladet på lösnummerförsäljning, men när det gäller Ipad vill man gärna sälja prenumerationer av sina titlar.

Först ut blir Klick, men prenumerationslösningar är på gång även för Aftonbladet- och Sportbladet-apparna, enligt Marica Finnsiö.

– Man måste följa med i utvecklingen. Det är naturligt att vilja erbjuda en prenumerationstjänst i Ipad, säger hon.

Aftonbladet blir därmed först i Sverige med att använda Apples prenumerationslösning, som är kopplad till Itunes, och en av de första tidningarna i världen.

– Jag har i alla fall inte kunnat hitta någon annan som har börjat använda tjänsten i Sverige. Apples tjänst är väldigt enkel och praktisk för användarna, säger Marica Finnsiö.

Prenumerationspriset på Klick blir 38 kronor för en månad och 149 kronor för ett halvår. Lösnummerpriset är 15 kronor.

Hittills har Aftonbladets Klick-app laddats ner 24 000 gånger.

– Läsningen håller en ganska jämn nivå, men exakt hur många det är håller vi för oss själva ett tag till.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt