”Intresset för vårt plusmärkta innehåll är succéartat”

2017-02-15 15:21 Janne Naess  

Efter lanseringen av "Plus" i november – nu väger 16 000 nya digitala prenumeranter upp för Mittmedias printtapp.

I slutet av förra året lanserade Mittmedia sin digitala betallösning ”Plus”.

Nu har antalet nya digitala kunder vuxit sig större än printtappet. Bakom trendbrottet ligger bland annat satsningen på att vässa det lokala innehållet på sajter och appar – och att börja ta betalt för det, skriver Mittmedia i ett pressmeddelande.

– Intresset för Plus är succéartat. Sedan starten i november har nästan 16 000 personer provat vårt plusmärkta innehåll, och vi ser ännu ingen avmattning i inflödet av kunder, säger Anna Joneby som är privatmarknadschef på MittMedia.

Hon fortsätter:

– Det är naturligtvis fantastiskt roligt med så positiv respons på en medvetet strategisk satsning. Nu lär vi oss av detta och tar det med oss i det fortsatta arbetet med att ständigt utveckla vårt innehåll och våra produkter.

Plussatsningen bygger på en omfattande dataanalys vilket skapat innehållsriktlinjer som alla Mittmedias redaktioner jobbar efter. Det datadrivna innehållsarbetet verkar bygga lojalitet över tid, skriver Mittmedia. Mer än varannan läsare väljer enligt mediekoncernen att stanna kvar som kund.

– Just nu jobbar vi med att ta fram ett mer automatiserat sätt att kommunicera med våra kunder. Det är viktigt att alla får ta del av det innehåll de betalat för, och det vi vill ha en dialog med våra kunder om. Vi vet att upplevelsen den första månaden som kund är viktig för beslutet om man ska stanna, säger Malin Petré som är digital intäktschef för B2C på Mittmedia.

 

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt