Anna Kult slutar på Schibsted – ska starta eget

2015-12-21 15:56 Erik Wisterberg  
Anna Kult lämnar Schibsted. Foto: Schibsted samt Janne Janne Næss.

Efter 16 år på Aftonbladet slutar Anna Kult. Nu ska hon bygga upp ett eget hemligt bolag.

Anna Kult har ett förflutet som featurechef på Aftonbladet, som varit hennes arbetsplats i 16 år. Efter outsourcingen av featureavdelningen och nedläggningen av Sofis Mode blev Anna Kult nyligen vd för Schibsted lifestyle online, där modesatsningen The you way och My home ligger.

Nu lämnar Anna Kult Aftonbladet och Schibsted.

Istället ska hon starta eget.

– Jag ska hoppa på ett startupprojekt som befinner sig på idéstadiet. Jag går in som medgrundare, säger Anna Kult till Dagens Media.

Hon vill inte avslöja något kring vad bolaget ska syssla med, förutom att det inte handlar om ett medieprojekt.

– Jag byter bransch, säger Anna Kult.

Hur känns det att lämna en arbetsplats efter så många år?

– Både bra och dåligt. Efter 16 år är det dags att göra något nytt, men jag har jobbat med många fantastiskt härliga personer som jag kommer att sakna mycket.

Planen är att det nya bolaget ska lansera sin idé någon gång före sommaren 2016. Anna Kult lämnar Schibsted i slutet av januari. Någon efterträdare har ännu ej presenterats.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt