Telia betalar Aftonbladets nya USA-korre

2015-06-10 09:30 Kristin Djerf  

Telia tar notan när Aftonbladet startar nytt bevakningsområde om digitaliseringen.

Det nya bevakningsområdet "Digitala livet" kommer att vara del av Aftonbladets redaktionella flöde.

– Den digitala utvecklingen är en av de största berättelserna att bevaka just nu, men också en av de mest underrapporterade. Genom samarbetet med Telia får Aftonbladet möjlighet att bevaka den på ett mer omfattande och insatt sätt, säger Aftonbladets publisher Jan Helin till Dagens Media.

Affären innebär bland annat att Aftonbladet skickar en korrespondent till Silicon Valley, samt daglig omvärldsbevakning av den digitala utvecklingen.

Aftonbladets nya branded content-avdelning, Partnerstudion, står för den redaktionella produktionen, och innehållet kommer att vara märkt "I samarbete med Telia".

Affären är Telias största satsning hittills på content marketing.

– Samarbetet ska inspirera människor kring vilka möjligheter digitaliseringen erbjuder, säger Telias Sverigechef Malin Frenning.

Avtalet med Telia är Partnerstudions tredje uppdrag efter Postkodlotteriet och Compricer.

För prenumeranter:

Läs allt om storaffären i nya numret av Dagens Media, nummer 11 2015. Du som är prenumerant kan även läsa artikeln digitalt:

Schibsted och Telia i jätteaffär

Kvällspressen satsar på branded content

Annonsörer vill köpa sig trovärdighet 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt