Per Holknekt till Content Day

2014-10-17 06:30 Ylva Larsson  

Entreprenören Per Holknekt, Rättviseförmedlingens Seher Yilmaz och Sabina Rasiwala från SVT är några av talarna på Content Day.

Content Day, som arrangeras av Swedish Content Agencies, äger rum den 20 november på biograf Rigoletto i Stockholm. Bland talarna finns entreprenören Per Holknekt, som gått från skateboardproffs, till hemlös, till grundare av klädmärket Odd Molly.

– Vi har jobbat med temat "Make it happen". Det kommer både svenska och internationella talare som kommer berätta hur de har lyckats uppnå resultat och jobbat med content marketing, hur de har byggt varumärken och stärkt relationer och flyttat positioner.  Per Holknekt är ju ett bra exempel på någon som jobbat med storytelling både i sitt personliga varumärke och med Odd Molly, säger Elisabeth Thörnsten, vd på Swedish Content Agencies.

Andra talare är Seher Yilmaz, styrelseordförande i Rättviseförmedlingen, Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör på SVT, Marc Hartog, grundare och vd för Appitude Media, Ida Aalen från Netlife Research, Richard Ingram, partner på Ingserv och Peter Callius och Cecilia Perlind från TNS Sifo.

– Det jag ser mest fram emot är att det är en mötesplats för köpare av kommunikation och byråerna – och att alla som är intresserade av content marketing kan knyta kontakter, säger Elisabeth Thörnsten.

I år är andra gången som Swedish Content Acencies arrangerar dagen. Då kom 260 personer. I år hoppas organisationen på 300.

– Vi såg förra året att det var mycket köpare av kommunikation, från alla typer av branscher, företag och organisationer och det hoppas vi också i år, att köparna hittar hit. Det är ett sådant intresse för content marketing. Om 2013 var året då begreppet började använas är 2014 året när vi vill berätta om tydliga resultat och fördelarna man kan uppnå.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt