JM: ”Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv”

2016-02-12 10:54 Fredrik Svedjetun  
I senaste filmen från #JMinspiration får tittaren tips om hur man kan göra om barnrummet.

I Dagens Medias analysbrev Digital Content Marketing berättar JM:s redaktör om arbetet med contentsatsningen #JMinspiration.

#JMinspiration lanserades i höstas med syftet att förstärka JM:s position som boendeexpert med hjälp av engagerande, delbart och sökvänligt innehåll.

I analysbrevet Digital Content Marketing – som produceras av Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar i samarbete med Dagens Media – berättar JM:s redaktör Maria Wahlström om satsningen.

– Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv, inredning och boendefrågor i stort – och detta med ett innehåll som är utformat för att fungera väl i digitala kanaler i allmänhet, och sociala medier i synnerhet, säger hon.

#JMinspiration genererar tusentals unika besökare till jm.se varje vecka.

Joakim Arhammar och Pontus Staunstrup.

– Innehåll från #JMinspiration genererar många fler visningar jämfört med andra inlägg i de sociala medierna, säger Maria Wahlström.

Läs mer om #JMinspiration, som utvecklats ihop med Baluba Branded Content, i senaste numret av Digital Content Marketing.

Där kan du också ta del av svenska och utländska content marketing-nyheter, hur marknadscheferna ser på content marketing, samt konkreta tips och råd på hur du kan jobba.

Här kan du läsa mer om Digital Content Marketing samt teckna en prenumeration.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt