United Screens i nytt nordiskt samarbete med Gonzo Media

2017-02-16 08:55 Amanda Törner  

United Screens nya samarbete med danska Youtube-kollektivet Gonzo Media ska möjliggöra för varumärken att jobba med stora Youtube-profiler och säkerställa stor reklamräckvidd i alla fyra nordiska länder.

Svenska Youtube-nätverket United Screens inleder nu ett samarbete med Gonzo Media, Danmarks ledande Youtube-kollektiv och digital byrå som arbetar med influencers.

I samarbetet ingår influencer marketing och branded content-kampanjer utförda i Norden av United Screens och Gonzo Media, och möjliggör för kunder och varumärken att arbeta med premium Youtube-influencers.

Syftet är att säkerställa stor reklamräckvidd i alla fyra nordiska länder, oavsett vilket land kunden är baserad i.

– Vi har varit pionjärer inom Youtube influencer marketing i Danmark på samma sätt som United Screens har varit i de andra nordiska länderna. Det är genom detta att vi är stolta över att nu kunna erbjuda våra kunder en pan-nordisk setup med hög service och bra resultat. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet och ta influencer marketing till en ny nivå i Norden, säger Martin Wiinholt, vd på Gonzo Media, i ett pressmeddelande.

Samarbetet trädde i kraft i går 15 februari.

– United Screens är ett nordisk företag, och därför är det av yttersta vikt att vi etablerar vår närvaro ännu mer i Danmark, genom att arbeta med de bästa kreatörerna i landet, samt kunna erbjuda större reklamräckvidd för kunder som vill nå en engagerad nordisk och dansk publik. Det är med största glädje att jag konstaterar att vi nu gör just detta genom vårt exklusiva avtal med Gonzo Media, kommenterar Malte Andreasson, vd och grundare av United Screens.

United Screens grundades 2013, och arbetar med 550 influencers och har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors.

Gonzo Media grundades tidigt 2015 och har kontor i Köpenhamn.

Innan det pan-nordiska samarbetet var på plats så har United Screens och Gonzo Media gjort flertalet branded content-kampanjer tillsammans, med varumärken som Veet, EA Sports och Ellos.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt