Summerburst värvar en "lajkad" mediepartner

2017-05-18 14:29 Johanna Söderlund  
Summerburst 2016. Foto: Live Nation

Lajkat - "Sveriges största underhållningskanal för millennials" - blir mediepartner till stadsfestivalen Summerburst.

Den 2-3 juni går Summerburst av stapeln för sjunde året i Stockholm, respektive sjätte året när den hålls 9-10 juni i Göteborg. Justin Bieber, David Guetta och Axwell är några av de artister som kommer tillbaka till Sverige och Summerburst för att spela. Något som därmot är nytt för i år är att underhållningskanalen Lajkat går in som mediepartner.

Filippa Berg, redaktionschef på Lajkat, berättar att de erbjuder Summerburst en helhetslösning.

– Med kreativa och underhållande format ska vi både uppmärksamma Summerburst för tidigare besökare och samtidigt öppna upp festivalen för nya målgrupper som kanske ska på sin första festival.

Utöver traditionell marknadsföring på Lajkat.se kommer listor, quiz, liveomröstningar och direktrapportering erbjudas från Lajkats kanaler på Facebook, Snapchat och Instagram.

– Det här samarbetet är ett av många steg att ta ut Summerbursts varumärke och upplevelse på fler plattformar. Lajkat och våra besökare är en perfekt matchning och det känns helrätt att kunna låta dem ta del av festivalen på de plattformar där de ändå redan befinner sig. Vi kommer till dem helt enkelt, säger Anna-Clara Olofsson, pr- och marknadschef på Live Nation.

Johanna Söderlund

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt