Egmont investerar i digitala byrån Kan

2016-12-01 13:36 Simon Nilsson  
Samarbetspartners. Per Kjellander, vd Egmont Publishing och Per Harrysson, vd Kan.

Egmont investerar i 45 procent aktier i byrån Kan: "En viktig pusselbit för vår nordiska expansion".

Förlaget Egmont Publishing tar ett digitalt kliv när man lägger beslag på 45 procent av byrån Kan – och blir därmed byråns största ägare. De övriga aktieägarna i byrån är Kan:s grundare.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Egmont till oss i Kan–familjen. Kan befinner sig i en expansiv fas där vi ser att marknaden förändrar sig snabbt i takt med den ökande digitaliseringen. Vi vill nu ta nästa steg i vår utveckling och möta förändringarna på marknaden, och vi ser fram emot att kunna växla upp vårt arbete mot fortsatt tillväxt tillsammans med Egmont, säger Per Harrysson, medgrundare och vd på Kan, i en kommentar.

Digitala byrån Kan bildades i Malmö 2005. Med en digital kärna har Kan byggt en erbjudande-grund med kommunikationskoncept, strategi & innovation, teknik, content och analys. Byrån utsågs i våras till Årets byrå i Regis stora branschstudie.

Egmont har tidigare investerat i flertalet kommunikationsbyråer inom Norden, exempelvis content marketing-byrån Klintberg/Niléhn, digitalbyrån Sempro och sociala medier-byrån Patchwork.

– Kan är en viktig pusselbit för vår nordiska expansion inom området Digital Marketing Services. Ambitionen är att flytta fram våra positioner framöver, och fler investeringar är att vänta, säger Per Kjellander, vd på Egmont Publishing, i en kommentar.

Per Kjellander tar också plats i Kan:s styrelse som ny ordförande.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt