Vimlas nya kampanj - utmanar konkurrenter med välgörenhet

2016-02-29 15:33 Johanna Holmgren  

Tillsammans med Kärnhuset tar Vimla fram nytt koncept. Grundtanken är att mobiloperatören ska börja donera pengar där medlemmarna får avgöra vart pengarna ska gå.

Under den nya tag-linen "Det märks när du ringer med oss" vill Vimla nå ut till sin målgrupp unga vuxna och samtidigt konkurrera ut Comviq, Halebop och Hallon med, välgörenhet, som nytt koncept.

Mobiloperatören som tidigare gått ut med att vara snäll mot plånboken vill nu gå snäppet längre och göra världen lite bättre. På hemsidan får nämligen medlemmarna själva avgöra till vilka organisationer som Vimlas bidrag ska gå till.
– Att bidra till en bättre värld ska ju bli deras nya DNA, inte bara nu utan för all framtid. När vi kom på idén till kampanjen så ville vi skapa en visuell lösning där det stora huvudena skulle skapa stor igenkänninsfaktor. Om tittare bara råkar se fem sekunder av filmen så ska de ändå förstå att det är Vimlas reklamfilm, säger Marcus Tägtström, projektledare på Kärnhuset.

I kampanjens reklamfilm får tittarna träffa några av Vimlas medlemmar som uttrycker hur de känner kring sitt eget engagemang i viktiga frågor.
– Maskerna gjordes tillsammans med engelska John Nolan Studio medan de hade jul- och nyårsuppehåll i sitt arbete med Star Wars, säger Jakob Westman, art director på Kärnhuset i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna börjar sändas idag, måndagen den 29 februari, i TV3, TV6, TV8. TV10, MTV Comedy Central, TV4, TV12 och Sjuan.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>