Unionen: "Det kan göra ont att visa framfötterna"

2016-10-18 11:34 Kristin Djerf  

Unga känner sig pressade när de börjar nytt jobb. Unionen vill hjälpa med nya kampanj.

I en ny reklamkampanj, signerad ANR BBDO, vill fackförbundet Unionen nå högskoleutbildade unga som är i början av sina yrkesliv.

Syftet är att visa att det kan föra med sig problem att gå ut för hårt i början. Detta görs med hjälp av två superhjältar som går till en läkare och beskriver "känningar i framfötterna och besvär med skinn på näsan".

– De flesta av oss ger järnet och jobbar väldigt hårt i början. Det tycker vi på Unionen givetvis är positivt men det är kanske inte en hållbar lösning för ett helt arbetsliv. Därför är det viktigt att vi hittar en bra balans redan från början, säger Nina Kullberg, marknads- och reklamchef på Unionen, om kampanjen i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska visa att det både går att göra karriär och att varva ner samtidigt.

Unionen har också tagit fram ett JMI, Job Mass Index, där användaren kan mäta på sitt välbefinnande i relation till sin arbetsbelastning. Målet är att få målgruppen att själva reflektera över sin arbetssituation, för att lättare hitta balans i arbetslivet, skriver fackförbundet.

Arbetsgrupp ANR BBDO

Kundansvarig: Pontus Karlsson

Art Director: Nayeli Kremb

Copywriter: Fredric Antonsson

Designer: William Björnstierna

PR-specialist: Jenny Canborn

Account Director: Magnus Norman

Account Manager: Giustina Guariglia

 

Mediebyrå: Ad-On

Kristin Djerf

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt