Turistrådet Västsverige hyllar vintern i Bohuslän

2016-02-08 07:41 Madeleine Östlund  

Forsman & Bodenfors Inhouse och Turistrådet Västsverige hyllar den bohuslänska vintern.

”Vår bästa tid är nu” är budskapet i reklambyrån Forsman & Bodenfors Inhouse första kampanj för Turistrådet Västsverige. Målet är att öka beläggningen på konferenshotellen i Bohuslän nu under lågsäsongen.

Mediemixen är film, print och webb, kampanjen går upp 8 februari.

Reklamfilmen ackompanjeras av en nyinspelning av Jan Malmsjös klassiker Vår bästa tid är nu. Sångerska i nyinspelningen är Amanda Werne, kanske mer känd under artistnamnet Slowgold.

Låten ska även finnas tillgänglig på Spotify och Itunes.

– De storslagna vyerna och de vackra vinterlandskapen skapar energier och möjlighet till aktiviteter som gör det lämpligt att förlägga sin konferens till något av de bohuslänska hotellen även under lågsäsong. Kampanjen ”Vår bästa tid är nu” lyfter fram ett annat Bohuslän som får en att inse att vintersäsongen i Bohuslän måste upplevas, säger Fredrik Lindén, vd på Turistrådet Västsverige, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Fredrik Linden/Ann-Charlotte Carlsson/Jennie Renström
Projektledare: Karl Svedung
AD: Sanna Rosén
Copywriter: Johan Bloch
Produktionsledare: Maria Möller
Originalare: Elin Lundén
Film och foto: Jesper Orrbeck/Jonas Ingman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt