Tandborstkampanj för singlar

2015-02-12 14:51 Jonas Löfvenberg  

Philips Sonicare lanserar en kampanj i dejtingappen Tinder, där bolaget skapat profilen Dejtfixaren som ska ge Tinder-användarna tips inför Alla hjärtans dag.

Med Alla hjärtans dag precis runt knuten kör nu Philips en kampanj i dejtingappen Tinder för sin eltandborste Philips Sonicare.

Philips har skapat profilen Dejtfixarn och kommer att ge tips till singlar inför stundande dejter.

Det är den digitala kommunikationsbyrån Pronto son gör kampanjen tillsammans med Philips Sonicare.

Linda Hjorth är marknadschef på Philips Sonicare:

– Tanken är att synas på ett ställe där vi inte brukar synas. Vi tänker oss att Tinder-användarna är en målgrupp för oss, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Den som använder våra produkter får en bättre munhälsa vilket kanske kan leda till att man ler och pratar mer, vilket passar bra när man dejtar.

Dejtfixaren-kontot kommer skötas av Pronto.

– Det ska vara på ett lättsamt tips kring Alla hjärtans dag. Vi tipsar om dejter med glimten i ögat, säger Linda Hjorth och fortsätter:

– Vi har tagit fram lite manus för svar till frågor som kan tänkas komma in. Men Pronto är extremt duktiga, de har drivit många sådan här kampanjer, så vi litar på dem när det kommer till att prata med Tinder-användarna, säger hon.

Jonas Löfvenberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt