Svenskt Näringsliv kampanjar med köpta Twitter-trender

2012-10-26 14:22 Dante Thomsen  

Svenskt Näringsliv blir den första aktören i Sverige att använda sig av "Promoted Trends" på Twitter.

Upplägget har tagits fram av kommunikationsbyrån Pronto och går kort sagt ut på att Svenskt Näringsliv köper en plats bland på listan över de samtalsämnen som det pratas mest om på Twitter.

Målet är att lyfta intresset och kännedomen kring Svenskt Näringsliv inför avtalsrörelsen 2013.

– I Sverige är Twitter en viktig kanal, inte minst gentemot opinionsbildare. Svenskt Näringsliv har tidigare främst gjort sig hörda genom enskilda medarbetares egna Twitter-konton men nu har vi alltså skapat ett konto för organisationen, säger Anders Edholm, ansvarig för strategisk opinionsbildning på Svenskt Näringsliv till dagensmedia.se.

Framför allt vill Svenskt Näringsliv nå opinionsbildare, journalister och politiker. Organisationen blir också först i Sverige med att köpa Promoted Trends.

– Vi arbetar gärna med nya och moderna metoder att nå ut med våra budskap. Förutom Twitter arbetar vi med Adwords, Google Display Network, Facebook, mobilannonsering och gamla hederliga banner-annonser.

Gabriel Sundqvist är kundansvarig för Svenskt Näringsliv på Pronto:

– Vi är väldigt glada över att Svenskt Näringsliv blir först med detta i Sverige. Vi strävar alltid efter att hjälpa våra kunder med att ligga i framkant inom digital kommunikation som engagerar människor, säger Gabriel Sundqvist som är kundansvarig.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt