Svensk Microsoft-kampanj på export – testas av Penélope Cruz

2016-09-22 09:10 Hanna Frick  
Skådespelerskan Penelope Cruz testar Microsofts interaktiva skärmar i spansk talkshow. Foto: Skärmdump från Microsoft Experts

Microsofts reklamkampanj där ett skelett visar dig hur du ska bära rätt går på export till flera europeiska länder. Spanien var första landet ut och superstjärnan Penélope Cruz testade den interaktiva kampanjen.

I somras genomförde Microsoft ett experiment i Stockholms tunnelbanor som sedan utvecklades till en reklamkampanj. Bakom kampanjen står JMW.

Genom interaktiva skyltar uppenbarade sig ett skelett som speglade förbipasserande personers rörelser. Skelettet gav sedan tips till mindre korrigeringar för att bära bättre.

När reklamfilmen lanserades uppmärksammades den i en rad länder, som Australien, Mexiko, Frankrike och USA.

Nu går reklamkampanjen på export till Belgien, Nederländerna, Spanien och Ungern.

I Spanien väckte kampanjen stor uppmärksamhet då världsstjärnan Penélope Cruz testade den interaktiva skylten i spansk talkshow.

Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft gläds över spridning för kampanjen.

– Förutom att det skapar en intern stolthet är det superkul att kunna skapa ett större värde för bolaget som helhet och inte bara i Sverige, säger hon och fortsätter:

– Det här genomslaget gör att vi vågar ta ut svängarna i kampanjer ännu mer nästa gång.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt