Storslam för F&B i Cresta Awards

2016-10-18 10:52 Kristin Djerf  

Forsman & Bodenfors vann fyra grand prix och utsågs till årets byrå i internationella reklamtävlingen Cresta Awards. Svenska byråer vann totalt 18 priser.

Det var fjärde året i rad som Forsman & Bodenfors blev den mest prisade byrån i tävlingen, som hyllar kreativ reklam.

Byrån vann totalt fyra Grand prix, ett guld och ett brons.

Mest prisades If-kampanjen "Slow down GPS" som tog hem tre Grand prix, i direktmarknadsföring, integrated och interactive.

Volvo Lastvagnar-kampanjen "Look who's driving" vann ett Grand prix, i branded content-kategorin och ett guld, i online film.

Bronset gick till H&M-kampanjen "Close the loop", i online film-kategorin.

Även Åkestam Holst tog hem flera priser i årets Cresta Awards – totalt sex stycken.

Byrån vann ett guld och två brons för "Refugee Phones" för Broadcast without borders, ett guld och ett brons för "The Singing Sailor" för Svenska Freds och ett brons för Pressbyrån-kampanjen "The Road To Reading".

Övriga svenska vinnare var Garbergs, som vann ett guld och ett brons för Björn Borg-kampanjen "First person lover", Perfect Fools, Bold, We Are Yours.

Animeringsstudion Milford Stockholm vann guld för bästa animation tillsammans med Leo Burnett Madrid för "Loteriá de Navidad".

Kristin Djerf

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt