Stora Annonsörpriset till Hyper Island

2015-03-10 13:00 Jonas Löfvenberg  

Reklamskolan Hyper Island tilldelas Stora Annonsörpriset 2015.

I dag delades Stora Annonsörpriset ut på Stora Annonsördagen. Nominerade till årets pris var Alex & Sigge, reklamskolan Hyper Island och Spotify.

Juryn består av Sveriges Annonsörers styrelse och priset delades ut av ordförande Anders Ericson.

Priset gick till Hyper Island för att de "med stor framgång utbildar designers, kreatörer och strateger för framtiden näringsliv".

Prisets syfte är att premiera personer som gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer under året.

Carl-Johan Nordlander är digitalt ansvarig på Hyper Island och var med och tog emot priset i Vinterträdgården på Grand:

– Vi vann därför att vi haft så duktiga studenter som kunnat föra den digitala utvecklingen framåt. Hos oss får de jobba med riktiga problem och vi uppmanar dem ständigt att testa gränserna, säger han till Dagens Media.

Vad betyder det här för skolan?

– Det är ett jättehärligt erkännande för det vi gjort i snart 20 år.

Hur känns det?

– Det känns kul eftersom det här betyder att det vi pratat om länge har börjat landa.

Tidigare pristagare

2003 Jan Stenbeck

2004 Leon Nordin

2005 Birgit Friggebo

2006 Bror Anders Månsson

2007 Pelle Törnberg

2008 Jonas Birgersson

2009 Micael Dahlén

2010 Nyamko Sabuni

2011 Staffan Forsman & Sven-Olof Bodenfors

2012 Reklamombudsmannen

2013 Aftonbladet

2014 Berghs School of Communication

Jonas Löfvenberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>