SF Bio byter varumärkeslöfte

2016-02-26 10:24 Ylva Larsson  

Ruth tar fram nytt varumärkeslöfte för SF Bio – ”Film är bäst på bio” försvinner.

”Film är bäst på bio” har varit SF Bios varumärkeslöfte under många år. Nu ersätts det av ”Det finns alltid en anledning att gå på bio”.

Bakom det nya varumärkeslöftet står reklambyrån Ruth, som har jobbat med SF Bio i åtta år. Tanken är att löftet ska hjälpa till att tydligare ”befästa positionen som det bästa fritidsnöjet”.

– Att ”film är bäst på bio” är fortfarande i högsta grad sant, men vi har känt ett behov av att hitta ett budskap som fokuserar på hela upplevelsen som idag är så mycket mer än bara en filmvisning. Vi konkurrerar inte med andra sätt att se film – vi konkurrerar med andra upplevelser. Vi är helt enkelt ett fritidsnöje bland många andra som tävlar om biobesökarnas tid, säger Helena Eklund, marknadschef på SF Bio, i ett pressmeddelande.

Det nya varumärkeslöftet lanseras med hjälp av fem filmer där biopubliken är i fokus. Filmerna kommer att visas i SF Bios egna kanaler.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>