Se filmerna som ska belysa "postkodeffekten"

2016-11-30 08:51 Amanda Törner  

Postkodlotteriets fem nya filmer visar vad Operation Smile, Cancerfonden, Plan, Röda Korset och Stadsmissionen uträttar med organisationens överskott.

Varje år fördelar Postkodlotteriet sitt överskott till lotteriets förmånstagare. I mars i år delades närmare 1,1 miljarder kronor ut till 55 ideella organisationer.

För att visa på effekten av Postkodlotteriets överskott lanserar man fem filmer under hashtaggen #postkodeffekten, som presenterar organisationerna Operation Smile, Cancerfonden, Plan, Röda Korset och Stadsmissionen.

I filmerna får de själva berätta om sitt arbete.

– Med filmerna riktar vi oss till allmänheten för att belysa de stordåd som görs av dessa varje dag, året runt. Det är också vårt sätt att tacka den miljon kunder som gör detta möjligt. Vi ser det som en postkodeffekt, säger Anne-Catherine Worth, kommunikationschef på Novamedia Sverige som driver Postkodlotteriet, i ett pressmeddelande.

Filmerna har producerats av en intern projektgrupp. Produktionsbolaget Warner har filmat.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt