Reklamfilm ska lyfta tågresorna till flyget

2012-06-19 14:02 Fredrik Hammarbäck  

Arlanda Express kör nu igång sin sommarkampanj, en kampanj som främst riktar sig till ungdomar via den egna hemsidan och sociala medier.

Nu sjösätter Arlanda Express sin sommarkampanj, vilken till stor del kretsar kring en två minuter lång reklamfilm. I filmen medverkar bland andra krögaren Melker Andersson och Arlanda Express vd Per Thorstenson. Kampanjen riktar sig främst till ungdomar och kommer att finnas tillgänglig i sociala medier och utomhus.

-   Vi vill locka de unga att ta tåget till flyget och erbjuder dem härmed resan gratis. Reklamfilmen ska försöka få ungdomarna att inse hur mycket både tid och pengar man kan spara genom att åka med oss fram till och med augusti, då kampanjen tar slut, säger Camilla Laaksonen, marknadschef på Arlanda Express, till dagensmedia.se.  

Bakom kampanjen och reklamfilmen står AWB.

Arbetsgrupp

Jimmy Johansson - Kundansvarig

Mathias Rosenqvist - Projektledare

Sandra Nordin - PR-Konsult

Christian Daflos - Digital PR

Bell & Light har gjort själva filmen.

Fredrik Hammarbäck

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt