Playad tar säljare från Wyatt

2011-05-03 14:40 Stephan Drenzel  

Playad – som är ett annonsnätverk för videoannonsering online – har rekryterat en säljchef i Christoffer Tranquist, som senast kommer från Wyatt.

– De är ett skönt gäng och det är kul att få vara med och bygga bolaget med dem. Jag har förhoppningar på att det ska gå riktigt bra, där vårt mål är att öka omsättningen och bli Sveriges ledande videoannonsnätverk, säger Christoffer Tranquist, säljansvarig på Playad.

Närmast kommer han från Wyatt Media Group där han var key account manager.

– Vi hoppas på att han ska vara med och bidra till en god omsättning och att han ska vara med och bygga vidare på säljorganisationen, säger Tom Sundvik, vd på Playad.

Rekryteringen är, enligt Tom Sundvik, ett led i annonsnätverkets expansion där omkring två nya medarbetare ska rekryteras. I nuläget består Playad av fyra säljare.

Bland Playads kunder märks bland annat Telenor, Swedbank, Finnair och BMW.

Stephan Drenzel

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>