Ninjas In Pyjamas fixar Leksands pizzakampanj

2016-02-23 07:35 Madeleine Östlund  

Leksands Knäckebröd går ut i sin största kampanj någonsin.

Leksands Knäckebröd lanserar nyheten fryst knäckepizza i vad som är företagets största marknadsföringsinsats någonsin. Till sin hjälp tar man Ninjas In Pyjamas, svenska mästare i Counterstrike tre år i rad.

Målet är att nå de yngre snabbmatsätarna.

– Spelare kastar i sig mycket skräpmat. Och det här är nyttig, god och snabb mat – perfekt för spelare. Innan dataspel blev populärt var vi jätteglada om vi fick en sponsor, men idag kan vi faktiskt välja och vraka. Och vi gör bara saker som vi själva och våra spelare gillar, säger Emil ”HeatoN” Christensen, grundare av Ninjas In Pyjamas, i ett pressmeddelande.

Samarbetet ska pågå under hela 2016 och innebär bland annat att Ninjas In Pyjamas producerar tre reklamfilmer åt Leksands Knäckebröd som ska spridas i deras egna kanaler på Youtube, Facebook och Instagram.

Dessutom ska man genomföra aktiviteter vid spelarträffar och arrangera en Counterstrike-turnering online.

– Hela 60 procent av den målgrupp vi vill nå med fryst knäckepizza säger att de är mycket intresserade av online-spel. Ninjas In Pyjamas är stora stjärnor inom detta område med massor av följare, så vi räknar med ett stort genomslag. Vårt mål är att sälja en miljon knäckepizzor under 2016, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd, i pressmeddelandet.

För strategi och koncept står kreatörerna Anna Romson och Marcus Hanser.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>