Netflix i stor kampanj för ”House of Cards”

2016-03-04 10:25 Ylva Larsson  

UPPDATERAD. Netflix storsatsar inför nya säsongen av succéserien ”House of Cards”.

För tre år sedan gjorde Frank och Claire Underwood entré på Netflix som streamingtjänstens första egenproduktion. I dag är serien om det politiska maktspelet en av Netflix absolut mest framgångsrika serier.

I dag släpps samtliga avsnitt av den fjärde säsongen, samtidigt i 190 länder. I Sverige marknadsförs lanseringen med takeovers och banners på några av Sveriges största sajter, däribland DN.se, Expressen.se och Hitta.se.

"Vote Underwood 2016" står det bland annat i annonsen som också visar en trailer. Bakom kampanjen står Netflix mediebyrå Mindshare. Pr-byrå i Sverige är Isobar.

Också på Twitter gör Netflix reklam för den nya säsongen av "House of Cards". Där syns bland annat den svenska skådespelaren Joel Kinnaman, som medverkar i serien.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>