Nelly och Perfect Day Media i seriesamarbete

2017-03-21 09:45 Hanna Frick  

Nelly och Perfect Day skapar dramaserie om Nelly, 25 år. "I en tid då många av våra konkurrenters kommunikation efterliknar vår vill vi göra något nytt", säger Anders Severin, kommersiellt ansvarig på Nelly.com

Nelly.com kommer med hjälp av Perfect Day Media släppa en dramaserie i 48 delar under våren.

I kampanjserien kommer tittaren få följa 25-åriga Nelly och hennes närmsta tjejkompisars liv, drömmar och deras "moderiktiga värld".

– I en tid då många av våra konkurrenters kommunikation efterliknar vår vill vi göra något nytt. I Perfect Day Media har vi hittat en spännande och innovativ samarbetspartner som inte sneglar på alla andra, säger Anders Severin, kommersiellt ansvarig på Nelly.com, i ett pressmeddelande.

Syftet med serien är att skapa trovärdigt innehåll och ge inspiration till varumärkets målgrupp. Tanken är att serien även ska ge liv till modet och plaggen på ett nytt sätt och göra det mer tillgängligt.

Hanna Widell, vd på Perfect Day Media säger i en kommentar att om serien Sex and the city hade gjorts idag hade den troligtivs gjorts med en kommersiell aktör som avsändare.

– Nelly.com är en av de starkaste spelarna i Norden inom mode online för unga, utåtriktade tjejer och en perfekt samarbetspartner för det här konceptet, säger hon.

Seriens exekutiva producent är Perfect Day Medias utvecklingschef Mattias Bernard. Regissör och manusförfattare är Linnea Roxenheim som skapade ungdomsserien ”Portkod”.

För att bygga en stark kommunikativ plattform kommer aktiviteter som kollektionssläpp, ambassadörssamarbeten och pressresor vävas in i serien.

Avsnitten kommer vara 2-7 minuter långa och framförallt distribueras på Nellys sajt. En casting för att hitta de tre kvinnliga karaktärerna kommer hållas på Scandic Anglais den 1 april kl. 09.00.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt