MTV lanserar egna chips

2016-03-17 13:52 Ylva Larsson  

MTV låter tittarna designa egna chipspåsar inför premiären av tv-serierna ”Awkward” och ”Faking it”.

För att uppmärksamma säsongspremiären av tonårsserierna ”Awkward” och ”Faking it” lanserar MTV kampanjen ”Relation Chips” tillsammans med byrån Oakwood.

Kampanjen sätter, precis som serierna, relationer i fokus och på kampanjsajten kan fansen ladda upp en personlig bild på chipspåsen och skräddarsy förpackningsdesignen.

Utifrån vilken bild och relation man valt väljs därefter smak, exempelvis ”salty”, ”cheesy” eller ”hot”. Tittarna har sedan möjlighet att vinna ”ett lass chips” levererat till dörren genom att dela sin chipspåse i sociala medier under hashtaggen #relationchips.

– Tv-serierna är fokuserade på relationer och huvudmålgruppen är tonåringar. Kärleksliv, sexliv och relationer är väldigt viktigt för dem och vi ville spela på det. Vi ville låta fansen vara en del av något samtidigt som de kan uttrycka sig själva. Vi leker med ordet relationship i kampanjen och knyter ihop säcken fint eftersom tonåringar gillar att titta på serierna tillsammans med vänner, samtidigt som de kan njuta av en påse chips, säger Kelly Cane, kundansvarig på Oakwood, till Dagens Media.

Kampanjen kommer att rulla online, i tv och utomhus. Chipsen har tagits fram i samarbete med Svenska lantchips.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>