Missbruk temat i Miljonlotteriets nya reklamfilm

2017-01-03 10:34 Simon Nilsson  
Foto: Skärmdump från Miljonlotteriets reklamfilm.

Miljonlotteriet lanserar nytt koncept – gör insats i dokumentära reklamfilmer som ska lyfta ändamålet. Se filmen här.

Miljonlotteriet har, tillsammans med reklambyrån Change, nu släppt en reklamfilm som lägger vikt på ändamålen och personerna bakom lottköpen.Under parollen ”Vinn din dröm. Och förverkliga någon annans” ska företaget uppmärksamma att varje lott har minst två vinnare i form av lottvinnaren och människorna som stöds av IOGT-NTO-rörelsen och deras arbete för att minska användandet av alkohol och andra droger.

– Vi är stolta över det arbete vårt överskott möjliggör. Det vill vi kommunicera genom mer värdeskapande kommunikation som lyfter alla våra vinnare – både lottvinnaren och de personer som stärks av IOGT-NTO-rörelsens arbete, säger Åsa Fredriksson, marknads- och kommunikationschef Miljonlotteriet, i ett pressmeddelande.

Reklamkonceptet startar från och med vecka ett och kommer gå i MTG/DNS-kanaler, online via Xaxis-nätverket och i tidningsannonser, radio, digitalt och sociala medier.

Den nya reklamfilmen handlar om Benthe, en person som i ett tidigt skede av livet hamnade i ett missbruk.

Se filmen nedan:

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt