Miljonsiffror för Tackfilm.se

2009-11-27 10:40 Martin Schori  

Nästan 2 miljoner unika besökare har surfat in på Tackfilm.se. ”Ofattbart”, säger kommunikationschefen Per Leander.

I kväll kan Radiotjänsts tack-filmer kamma hem priser i Eurobest, då man har tre nomineringar i filmkategorin.

Samtidigt har 1,7 miljoner unika besökare från 200 länder gått in på kampanjsajten Tackfilm.se.

– Det är ofattbart. Det fördubblar mitt drömmål, säger Per Leander.

På sajten kan besökarna casta sig själv eller någon annan som huvudroll i en tackfilm genom att ladda upp ett foto. Hittills har 600 000 foton laddats upp sedan i måndags.

– Jag tror att intresset beror på en kombination av filmen är snyggt gjord och väldigt enkel, och att man själv eller någon annan kan medverka, säger Per Leander.

Besökarna var inledningsvis unga – och hittade till sajten via bloggar och Facebook.

– Nu har vi 70 procent direktrafik och en betydligt större spridning i åldrarna, säger Per Leander.

Förutom en trailer i SVT har mediebudgeten hittills varit noll, men nästa vecka rullar Radiotjänst ut en biokampanj.

Bakom kampanjen ligger Draft FCB. Radiotjänsts mediebyrå är IUM.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt