Microsoft i experimentkampanj

2016-06-03 13:21 Madeleine Östlund  

Microsoft genomförde nyligen ett experiment i Stockholms tunnelbana. Nu blir experimentet en reklamkampanj.

Microsoft lät ställa upp en interaktiv reklamskylt i Stockholms tunnelbana för att fånga in förbipasserande. När en person närmade sig reklamskylten uppenbarade sig ett skelett som speglade personens rörelser och sen gav tydliga uppmaningar till mindre korrigeringar för att bära bättre.

På plats fanns också en legitimerad naprapat som gav konkreta råd till ett hundratal resenärer som interagerade med skärmen.

Nu har experimentet blivit reklamfilm, som ska rulla i både köpta och egna kanaler.

Reklamfilmen har redan hunnit uppmärksammas i en rad länder, som Australien, Mexiko, Frankrike och USA.

– Det är väldigt roligt att vår reklamfilm uppmärksammas långt bortom Sveriges gränser. Med filmen vill vi visa att en ny och lättare dator kan vara ett sätt att bära bättre, säger Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft, i ett pressmeddelande. 

Bakom kampanjen står JMW.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt