Marabou bakom Tommy Nilssons Black

2013-03-19 07:55 Madeleine Östlund  

Det är chokladvarumärket Marabou som står bakom Tommy Nilssons omtalade namnbyte till Black.

"Black är mer än ett namn. Det är ett state of mind. Lite tuffare. Lite mörkare. Lite hårdare”.

Så beskrev Tommy Nilsson själv namnbytet som blev en av gårdagens största snackisar – den folkkäre sångarens comeback som svår tuffing under det nya artistnamnet "Black".

I en musikvideo med Tommy Nilsson på kampanjsajten blacktheartist.se visar det sig att det är Marabou som står bakom pr-kuppen.

Syftet har varit att lansera den nya smaken Marabou Black saltlakrits.

Marabous reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>