Loka vill ge makten till folket

2016-10-17 15:17 Amanda Törner  
"Loka Likes har en ovanligt engagerad fanclub, som mer än gärna säger sin mening om våra påhitt – och ofta kommer med förslag och idéer till nya smaker som de själva skulle vilja se i butikerna. Och nu får de chansen att rösta tillbaka sin favoriter", säger Maria Frankendal, produktchef för Loka på Spendrups.

Chokladbollsmaken var att ta det hela för långt, säger Loka, och låter istället konsumenterna bestämma vilka smaker som ska återuppstå lagom till Lokas tioårsjubileum.

När de senaste skruvade Loka Likes smakerna släpptes – Chokladboll, Hallon Frozen Yoghurt och Mango Pannacotta – tyckte många att Loka pushat smakexperimenten aningen för långt.

I en ny kampanj framtagen av Holy, har Loka därför valt att ge bort makten över Loka Likes till folket.

På lokalikes.se kommer alla de 26 smaker som tagits fram under de nio år som Loka Likes existerat att presenteras. Där får alla rösta på sina favoriter – och de tre smaker som får flest röster kommer återuppstå i butikerna lagom till Loka Likes tioårsjubileum. 

– Kampanjen är ett led i ett samarbete mellan Loka och våra konsumenter som vi nu tar till en ny nivå. Vi ger helt enkelt bort makten över varumärket till våra konsumenter. Loka Likes har en ovanligt engagerad fanclub, som mer än gärna säger sin mening om våra påhitt – och ofta kommer med förslag och idéer till nya smaker som de själva skulle vilja se i butikerna. Och nu får de chansen att rösta tillbaka sin favoriter, säger Maria Frankendal, produktchef för Loka på Spendrups, i ett pressmeddelande.

Den digitaldrivna kampanjen kickade igång i onsdags med en livesänd presskonferens, ledd av Johan Hurtig som känns igen från de senaste reklamfilmerna för Loka Likes Too Much.

Valet pågår sedan fram till mitten av december, då folkets röster räknas. Därefter kommer det stå klart vilka Loka Likes-smaker som dyker upp i butikerna under våren 2017. 

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt