Ledarnas kampanjmiss

2011-09-20 08:47 Madeleine Nilsson  

Just nu rullar en reklamkampanj för chefsorganisationen Ledarna där namn på en mängd okända och kända personer figurerar. Ledarna har dock missat att tillfråga alla medverkande.

Ett av de namn som förekommer i kampanjen är seo-experten Nikke Lindqvist. Enligt en bloggpost har han inte blivit tillfrågad om han vill medverka i kampanjen, vilket han är mycket kritisk till.

”Hela kampanjen verkar ha lånat sitt motto från Percy ’marketing without asking any questions first’ Nilegård och ger mig väldigt märkliga signaler om vad Ledarna egentligen är för en organisation”, skriver han.

Kampanjen är framtagen av Ledarna tillsammans med byråerna Gyro, Britny och Maxus. Enligt Ledarna är det hela ett misstag och den största delen av de 750 namnen är påhittade.

– Av någon anledning har det skett ett misstag i produktionsteamet. Alla ska vara tillfrågade, men det är ungefär tio personer som inte blivit det, säger Freja Annamatz, pressansvarig på Ledarna.

De personer som inte hade tillfrågats har nu kontaktats och Ledarna har bett om ursäkt, berättar Freja Annamatz.

– Vi är ledsna för vad som hänt, det var en olycklig miss.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt