Lafa om Cannes-guldet: "Svårt att smälta"

2010-06-22 07:47 Martin Schori  

Prisregnet fortsätter över Lafas och Esters kondom-kampanj. ”Det är svårt att smälta”, säger Lafas informatör Robert Pantzar.

Han börjar dock bli van med reklampriser – Lafas ”Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar” har, bland annat, vunnit Diamantnyckeln, guld i Spinn och silver i Eurobest.

– Det är alltid kul att vinna. Det är svårt att smälta vilken succé det har blivit. Vi har lyft fram kondomen på ett positivt sätt och det är det viktigaste för oss, säger Robert Pantzar.

Lafa har inte gjort några större undersökningar för att följa upp vad kampanjen har gett för resultat. Däremot hade man en webbenkät vid kampanjperiodens slut, som frågade vad folk tyckte om sajten kondom08.nu.

– Vi hade runt 120 000 besök på sajten och många skickade in sina egna kondomberättelser. Dessutom tyckte folk att det roligt att vi försöker lyfta fram det positiva med kondomer istället för skrämselpropaganda, säger Robert Pantzar.

Lafa genomför just nu en ny sommarkampanj, där man bland annat delar ut kondomer vid festivaler och stora konserter. På kondomernas omslag uppmanar Lafa ungdomar att gå in på sajten och lägga till låtar som man gillar att ligga till.

– Just nu har vi 449 låtar på ligglistan . Så de verkar bli en stor succé, säger Robert Pantzar.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt