Ladbrokes nya budskap – lita på magkänslan

2016-03-16 13:37 Johanna Holmgren  

För andra året i rad får Care of Haus uppdraget att skapa speljätten Ladbrokes kampanj. Den nya reklamfilmen rullar in i samband med Champions League.

Filmens budskap är att våga lita på sin intuition, magkänsla, högre makt eller vad det nu är som ger tips, ingivelser och ledtrådar.

– Samma typiskt brittiska manér och känsla som i 2015 års version genomsyrar också den nya filmen från början till slut. Naturligt för ett varumärke med det ursprunget och en så stark koppling till Premier League och engelsk fotboll. Och även om filmen är inspelad i London finns gott om svenskar med framför kameran, säger Mikael Sakar, kundansvarig på Care of Haus i ett pressmeddelande.

Förutom filmen är även printannonser och digitala insatser på webb och Facebook en del av kampanjen. Reklamerna kommer gå i samband med utvalda matcher från Premier League och Champions League.  

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt