Komm gör film om 2061

2011-02-01 09:45 Synnöve Almer  

Komm ger fem reklamskolor i uppdrag att fånga kommunikationsvärlden 2061.

Sveriges kommunikationsbyråer släpper loss studenter på fem reklamskolor att gestalta hur kommunikation kan te sig om 50 år.

– Vi leker med tanken att vi firar Guldäggets 100-årsjubilum för att få lite balans och kunna fira både historien och framtiden. Och vilka är bättre att ta hand om det här uppdraget än dagens studenter som ju ska ta hand om framtiden i vår bransch, säger Jessica Bjurström, vd för Komm.

Projektets omkring 40 studenter kommer från Berghs School of Communication, Beckmans, Forsbergs, Handelshögskolan och Hyper Island. Uppdraget är fritt, men resultatet ska bli en 20 minuter lång film som ska visas i samband med Guldägget. Galan går av stapeln den 14 april.

Filmen ska också presenteras under en föreläsningsserie om kreativitet som Komm startar i april och som ska pågå året ut.

– Det är otroligt häftigt att de här fem skolorna samarbetar och att se hur de tillsammans ska göra något som inte gjorts tidigare. De har ett annat perspektiv och är mer fria i tanken kring kommunikation, säger Elsa Bernadotte, produktionsledare för rörligt på Komm.

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>