"High fives när vi testade att den verkligen fungerade"

2016-10-18 08:41 Hanna Frick  

En tröja stickad av fiberkablar ska sätta företaget Nexans på kartan. Bakom kampanjen står reklambyrån Mecka. "Kabelbranschen är inte känd som en bransch där underhållande reklam brukar få ta så stor plats", säger projektledaren Anders Kåpe om kampanjfilmen.

Nexans som producerar kablar vill sätta sina fiberkablar på kartan. För att göra detta har de tillsammans med reklambyrån Mecka tagit fram en kabeltröja och kampanjfilmen "The ultimate experiment".

Iförd denna kabeltröja stickad med företagets fiberkablar utsätter en glasögonprydd man den för olika tester. Han hoppar ned i iskallt vatten, bastar med tröjan och krälar i lera. Allt för att visa hur slitstarka företagets fiberkablar är.

Kampanjen, som vänder sig till konsulter, inköpare och installatörer, startade som ett DM-utskick med specialdesignad stickutrustning. Det leder i sin tur vidare till en kampanjsajt där man kan se kampanjfilmen "The ultimate experiment".

– Både vi och Nexans var inte helt säkra på att det verkligen skulle vara möjligt att sticka en fungerande kabeltröja. Så visst var det några high fives när vi testade att den verkligen fungerade, säger Anders Kåpe, projektledare på Mecka i ett pressmeddelande pch fortsätter:

– Kabelbranschen är inte känd som en bransch där underhållande reklam brukar få ta så stor plats, så det blir spännande att se hur kampanjen tas emot, säger han.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt