Här är reklamfilmen som fick flest klagomål i Storbritannien 2015

2016-02-23 16:54 Johanna Holmgren  

Moneysupermarket.coms reklamfilm ”Epic strut” är vald som “Campaign’s Campaign of the Year 2015.” Den fick sammanlagt 1513 klagomål och ligger därför på första plats hos ASA:s topp tio-lista.

"Epic Strut" fick tusentals britter att se rött. I denna 60-sekunders reklamfilm får vi se affärsmannen Dave som struttar omkring på gatorna i New York bärandes ett par tajta shorts och höga klackar till låten "Don’t cha" med Pussycat Dolls.

De som klagade på kampanjen som skapats av produktionsbolaget Mother, säger att den var ”öppet sexuell.” Däremot ansåg inte ASA att det stred mot några moraliska koder.

Förra året fick märket Paddy Powers annons mest klagomål. Annonsen slog rekord med de sammanlagda 5,525 klagomålen. Anledningen till den höga siffran handlar om att företaget erbjudit pengarna tillbaka på spel om huruvida Pistorius skulle fällas eller frikännas, med frasen: "Money back - if he walks" i samband med mordrättegången 2014.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt