Georg Jensen samarbetar med F&B i global kampanj

2016-09-14 16:01 Viktor Ek  

I den globala kampanjen ”You can never be too much you” hyllar det danska designföretaget Georg Jensen fem inspirerande kvinnor. Kampanjen har gjorts i samarbete med Forsman & Bodenfors. Seinabo Sey har producerat musiken.

Fem kvinnor medverkar i kampanjen: världens främsta kvinnliga kock Dominique Crenn, den danska filmregissören Susanne Bier, den iranska motocrosscyklisten Behnaz Shafiei, världsmästaren i boxning Cecilia Brækhus och den australiensiska stand-up komikern Sarah Kendall.

– De här kvinnorna har trotsat konventioner i och kring sina egna liv och i sina yrkeskarriärer. Vi ska aldrig begränsa oss själva inom snäva ramar. Du kan vara ambitiös, du kan vara provokativ, du kan vara allt det du vill vara. För mig representerar de här kvinnorna den känslan; deras förlitan på att ingen annan än de själva definierar vem de är”, kommenterar Eva-Lotta Sjöstedt, VD för Georg Jensen.

Kampanjen, som gjorts i samarbete med Forsman & Bodenfors, samlar hela Georg Jensens produktportfölj.

Seinabo Sey har producerat soundtracket "easy". Kampanjbilderna är tagna av Elisabeth Toll.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt