Gant ska rekrytera med hjälp av Instagram

2017-01-10 16:09 Simon Nilsson  

Humblestorm ligger bakom Gants nya kampanj där man använder sig av sociala medier.

När det svenskbaserade amerikanska livsstilföretaget Gant söker nya anställda tar hjälp av sociala medier. I den nya kampanjen #LifeAtGANT tar företagets Instagram-konto med följarna på en vanlig arbetsdag. Genom att få se hur de anställde faktiskt har det på dagarna hoppas man kunna locka till sig personer med rätt kompetens, ambition och inställning – och samtidigt göra själva jobbsökandet till en upplevelse.

– Det är på sociala plattformar vår rekryteringsmålgrupp hittar sitt nästa jobb – antingen genom att följa sina drömarbetsgivare eller genom att de blir tipsade om rollen genom taggning. Vi har därför valt en kampanj som följer och uppmuntrar det beteendet, säger Camilla Åstrand, tf. global pr och sociala medier-chef på Gant, i en kommentar.

Kampanjen går att följa på företagets Instagram-konto

Byrån som ligger bakom kampanjen är Humblestorm.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt