Försvaret lyfter HBT-frågan i sin reklam

2015-06-26 10:39 Ylva Larsson  

"Vissa saker ska man inte behöva kamouflera". Det är budskapet i Försvarsmaktens annons.

På affischen syns en militär helt kamouflerad mot en vägg. Det enda som sticker ut är en regnbågsflagga på jackärmen. Fram till nu har Försvarsmaktens annons, som är framtagen av DDB Stockholm och tydligt tar ställning i HBT-frågan, endast använts vid interna aktiviteter inom Försvarsmakten och i nischade tidningar som QX.

Men nu ska reklamen få ta mer plats när Försvarsmakten förstärker och förtydligar sitt ställningstagande. Framöver ska annonsen med texten "Vissa saker ska man inte behöva kamouflera" användas både internt och externt, bland annat i samband med Pride-festivalen.

– Detta är vare sig kontroversiellt eller utmanande för myndigheten, utan ska ses som en fullständigt naturlig del av vår breda kommunikation, säger Försvarsmaktens marknadschef Robert Forss, i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt