Folktandvården täpper till baskethål och nyckelhål i ny kampanj

2017-02-08 10:54 Hanna Frick  

Både baskethål, tunnelhål och nyckelhål täpps igen i Folktandvårdens senaste kampanj som ska upplysa om rättigheterna kring tandvård.

Tandhälsan i Stockholms län förbättras men den försämras bland barn och ungdomar i socioekonomiskt svaga grupper, enligt Stockholms läns senaste tandhälsorapporten.

Det vill Folktandvården Stockholm råda bot på och lanserar därför konceptet "Nollhålsvisionen".

I kampanjen drar man begreppet "nollhålsvision" till sin spets på ett humoristiskt sätt.

I reklamfilmen täpps både baskethål, tunnelhål, återvinningshål och nyckehål igen. Byrån Garbergs står bakom kampanjen som kommer synas främst på stortavlor utomhus, i lokaltrafiken och sociala media.

Syftet med kampanjen är att upplysa barn och vuxna om rättigheterna kring tandvård och Folktandvårdens arbete för friska tänder i Stockholms län. Genom kampanjen vill man minska klyftorna i tandhälsa.

– För att nå ut räcker det inte att informera. Vi måste engagera också. Inte minst unga människor. Därför kommer vi att synas brett och kanske på sätt som alla inte är vana att se oss, säger Mikael Klöväng, marknadsansvarig på Folktandvården Stockholm, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt