De låter frukten tala för huden

2016-03-29 14:24 Johanna Holmgren  

I Akademiklinikens nya kampanj "Ge din hud kärlek i vår" används frukt som visuellt uttryck för att gestalta olika hudtillstånd.

Kampanjen har i syfte att öka kännedomen om att Akademikliniken också är kunniga inom hud och inte bara plastkirurgi och injektionsbehandlingar.

Fruktillustrationerna och konceptet är framtaget tillsammans med reklam- och kommunikationsbyrån The teem. Tanken är att de tre olika frukterna som går att se nedan, illustrerar åldrande, torr och pigmentförändrad hud.

– Då det kommer till hudproblem som kanske framförallt betraktas som estetiska är det många som inte känner till att det finns hjälp att få eller vem man kan vända sig till, säger Charlotta Abrahamsson, marknadschef på Akademikliniken i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att användas som skyltmaterial på Akademiklinikens olika walk-inkliniker i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt för annonsering både digitalt och print.

Dessutom har time lapse-filmer tagits fram som bland annat visar hur ett omoget äpple förvandlas och blir moget med tiden.

Temat kommer att variera efter säsong, med start nu i vår.

Gestaltar åldrad hud.

Gestaltar pigmentförändrad hud.

Johanna Holmgren

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt