Därför stoppade Ica reklamfilmen med Camilla Läckberg

2017-04-21 09:45 Amanda Törner  
Från Camilla Läckbergs instagramkonto.

Terrorattacken i Stockholm fick Ica att stoppa påskreklamen – som hade Camilla Läckberg i en av rollerna.

Under påsken skulle deckarförfattaren Camilla Läckberg och pr-agenten Christina Saliba varit med i den populära Ica-såpan.

Så blev dock inte fallet, då Ica beslutade att stoppa filmen som en följd av terrorattacken i Stockholm den 7 april. Reklamfilmen innehöll nämlingen ett låtsasmord på karaktären Stig och skulle bland annat visa poliser och polisavspärrningstejp.

"Är nu inte bara kvinnan som nästan var med i mello utan också kvinnan som nästan var med i årets påskreklamfilm för ICA...... Men ja skämt åsido, är mycket stolt över ICA att de fattade beslutet att inte köra den på TV", skriver Camilla Läckberg på sitt Instagramkonto.

Icas marknadsdirektör Mats Liedholm förklarar beslutet för Expressen:

– Reklamfilmen hade ett kriminaltema och skojade med kriminalromaner. Med tanke på händelsen den 7 april beslutade ICA att inte sända filmen. Beslutet togs eftersom det inte kändes rätt att skoja om brott i samband med det inträffade. Det var med hänsyn till de inblandade men även för alla kunder och tittare.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt