Cosmopolitans "kvinnobil" väcker reaktioner

2016-09-21 08:41 Amanda Törner  
Cosmopolitan-bilen har eyeliner-formade strålkastare, champagne-färgad interiör, lila utsida och ska enligt Cosmopolitan vara ”kul att köra och lätt att parkera”. Bild: Från @Seatofficial

Modemagasinet Cosmopolitan och biltillverkaren Seat har designat en bil bara för kvinnor, som ska vara "kul att köra och lätt att parkera".

Mitt under Londons pågående modevecka meddelar kvinnomagasinet Cosmopolitan, vars svenska printversion lade ner för cirka fyra år sedan, att man tillsammans med biltillverkaren Seat designat en bil för "fun and fearless Cosmo girls", kallad "Seat Mii". Det skriver Adweek.

"Fun fearless female" är Cosmopolitans devis.

Cosmopolitan-bilen har eyeliner-formade strålkastare, champagne-färgad interiör, lila utsida och ska enligt Cosmopolitan vara ”kul att köra och lätt att parkera”.

"Kvinnobilen" har väckt en hel del reaktioner, och Adweek liknar den vid när Bic skapade en penna speciellt för kvinnor, som var utformad för att ”passa bekvämt i en kvinnas hand”.

Vid lanseringen sade Seats globala marknadschef enligt Campaign Live om bilen att den ska "möta kvinnors behov vad gäller vardaglig användning" och att den är bolagets "mest feminina bil".

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt