C-date i kampanj för tillfälliga sexförbindelser

2010-05-18 15:45 Erik Wisterberg  

Datingföretaget förespråkar lösa sexuella förbindelser – ”casual dating” – i sin nya kampanj.

I dagens pappersutgåva av Aftonbladet möts läsaren av C-dates helsidesannons som utlovar ”Det allra senaste på datingmarknaden” – Casual Dating.

– Detta är den första printkampanjen vi gör i Sverige. Målet är att öka kännedomen och få fler medlemmar i Sverige, säger Marianne Emilsen, ansvarig för pr- och kommunikation för C-date i Norden.

Konceptet där användarna ska hjälpas att leva ut sina sexuella fantasier, utan förpliktelser, beskrivs vidare på c-date.se:

”Är du singel eller har kanske redan en partner och längtar du efter att testa något nytt med mera spänning? Nu kan dina fantasier bli verklighet!”.

Bakom sajten står, enligt Stiftelsen för Internetinfrastruktur, bolaget Net Services GmbH, registrerat i Luxemburg.

Enligt annonsen ska C-date i nuläget ha över två miljoner medlemmar i 35 länder. I framtiden kan det även bli aktuellt med tv-reklam för C-date, som i nuläget inte har några byråer i Sverige.

– Vi utvärderar om vi ska göra tv-reklam, men inget är klart än.

I dagens Aftonbladet finns även ett redaktionellt uppslag om sexfantasier, där läsaren får veta att 37 procent av svenskarna fantiserar om gruppsex.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal. Du kan skriva max tre kommentarer per artikel.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt