Bingo Rimér gör kampanj tillsammans med Volkswagen

2016-02-18 14:09 Anton Äng  

Bingo Rimérs bolag Lejon Media gör en ny kampanj med Volkswagen Transportbilar. Kampanjen rullar i tidskriften Man, men även på sociala medier.

Kampanjen riktar sig mot kvinnor och män i åldersgruppen 25-45 år. Tidningen släpps nu på fredag i 30 000 exemplar.

Omslagswrappen är ett skräddarsytt samarbete mellan Lejon och Volkswagens Transports reklambyrå Ruth. Modell i kampanjen är den förra landslagsstjärnan i fotboll, Christian "Chippen" Wilhelmsson.

Tanken är att tidningen ska nå ut till väntrum, skönhetssalonger, kaféer och gym. Beställare bakom kampanjen är Mediacom och Volkswagen Transportbilar.

För Dagens Media berättar Bingo Rimér om sin stora kärlek till Volkswagen och om kampanjen.

– Det känns skitroligt att samarbeta med Volkswagen. Jag har älskat dem sedan jag var liten grabb och har kört Volkswagen i hela mitt liv. Min Kübelwagen fick jag av min far när jag föddes. Fyra Volkswagen äger jag totalt vilket är fan helt sjukt egentligen och jag tycker det märks i annonserna att min kärlek till bilarna är äkta. Bilderna blir alltid bättre då, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Idén till kampanjen med Volkswagen fick jag när vi fotade Chippen och Oksana för våra tidningar Pause och Man i Dubai. Annonsen och det omslaget är i symbios med varandra.

– I den analoga och digitala världen måste man våga vara kreativ. Jag sätter fan ner foten och påstår att vi är först i Sverige med den idén om en annonswrap mellan två tidningar. Vi kommer definitivt fortsätta med det här. Drömmen är att sätta Prinsen och Sofia på varsitt omslag.

Bingo Rimér ser en positiv framtid för Lejon Media.

– Vi har börjat hitta vår formula för hur vi vill jobba. Vi anpassar oss efter ett mer digitalt fokus, men man vill fortfarande ha en tidning att läsa på morgonen. En frukost utan en tidning att bläddra i går ju bara inte. Dom här jävla paddorna är ju värdelösa på det sättet. Vi vill ha en kvalitativ tidning och det efterfrågas även av annonsörerna. Aftonbladets artiklar som "han hittade en boaorm i toaletten" börjar ju mer och mer likna en ding ding värld.

Samarbetet med Volkswagen har även mynnat ut i exponering i SvD:s Perfect Guide för Bingo Rimér. Där fungerar han som ambassadör för Volkswagen. Han har också rest runt och varit konferencier åt Volkswagen i olika events runt om i landet.

Anton Äng

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkla: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Sponsrat innehåll

ANNONS

Åsikter & debatt

v>