Berghs-elever ska leverera 25 000 idéer

2012-12-12 09:57 Sofia Hvenström  

Under 25 dagar ska 25 studenter på Berghs producera 25 000 idéer med start om en vecka.

I dag lanserar diplomklassen Interactive Communication på Berghs projektet 25K. Klassens 25 studenter ska under 25 dagar producera 25 000 idéer till tio olika företag.

Via en e-handel kan företag anmäla sig till projektet fram till nästa onsdag. Av alla företag som anmäler sig väljer sedan klassen ut tio företag som de tror kan leda till det mest intressanta resultatet. På samma sida kan man också följa studenterna live under produktionstiden.

– Det här är ett sätt att marknadsföra klassen. Alla företag är varmt välkomna att anmäla sig, säger Fredrick Lewandowski, student på Interactive Communication på Berghs till dagensmedia.se.

Företagen som anmäler sig behöver bara välja ut en favoritidé som klassen sedan utvecklar.

Hur ska ni kunna leverera så många idéer på 25 dagar?

– Vi är säkra på oss själva, det blir inga större problem. Idéerna är kortfattade och enkla som ryms på en post it-lapp, men de ska locka till vidareutveckling. Vi går från en liten idé till att kunna leverera något stort och spännande, säger Fredrick Lewandowski.

Sofia Hvenström

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt