B-Reel tar dataspelen till gatan

2016-03-01 10:25 Ylva Larsson  

B-Reel återskapar klassiska dataspel i verkligheten för HTC.

För att marknadsföra HTC:s nya virtual reality-headset ”Vive” har den svenska kreativa byrån B-Reel låtit åtta online-spel bli verklighet, skriver Campaign.

I filmerna kan man se hur människor på gatan interagerar med dataspelskaraktärer från spel som Gorilla Stairs, Rat Trap, Candy Crush Saga och klassiska Pong.

Payoffen är ”gaming just got real” och i filmerna uppmanas tittarna att bevisa om de är ”Vive Ready”. B-Reel har också skapat ett 3D-spel för mobilen för att användarna ska få ett smakprov på hur virtual reality-headsetet fungerar.

B-Reel består av två olika avdelningar. Det är den kreativa byrån B-Reel som står bakom kampanjen, inte produktionsbolaget B-Reel Films.

Se några av filmerna här:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt